Jenny Ström

Strategier i vardagen – En helhetssyn på livet

Sjukersättning ~ förtidspension ~ sjuk ersättning

leave a comment »


Själv kommer jag aldrig fatta Försäkringskassans begrepp som allt för ofta ändra innebörd.

Jag blev nyligen beviljad ½ Sjukersättning, har hittills inte träffat någon som fattar att det i praktiken innebär ½ förtidspension, inte ens jag själv!

Varför inte kalla saker för vad de innebär och som folk fattar.

Jag blev beviljad ½ Sjukersättning drygt en vecka innan reglerna ändrades, tur var det, annars hade jag troligen blivit utförsäkrad vid årsskiftet.

Jag både bokstavligt och känslomässigt lider med er som fortfarande inte fått besked om vad den nya reformen i praktiken innebär.

Kram Jenny

Written by Jenny Ström

24 december, 2009 den 19:07

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

