Jenny Ström

Strategier i vardagen – En helhetssyn på livet

Fegt SL!

leave a comment »


Missade pendeltåget från Ösmo i morse, anledningen var att buss 858 var försenad, jag var inte ensam, det var 15 andra som också missade pendeln.

Jag ringer SL:s kundtjänst för att beklaga mig och föreslå att de ändrar bussens tidtabell så att den går tidigare. Detta var nämligen ingen engångsföreteelse, allt för ofta missar jag och många andra pendeln pga att bussen är sen.

När jag ringer SL:s kundtjänst får jag även alternativen att skriva ett vanligt brev till dem eller skicka ett fax! Allvarligt, hur många har tillgång till det när man ringer kundtjänsten.

På stationen hänvisar de till telefonnumret som jag nu ringer. Varför finns inte möjligheten att skicka ett SMS eller ett mail? Antagligen skulle de få för många ärenden att hantera, eller vill/vågar de inte höra vad resenärerna har att säga.

Visst kan andra ringa, men det är många som inte kan/vill betala mobilsamtal för att vänta ca 5 minuter i en telefonkö.

Förslag till SL:

Jag vill kunna kontakta SL  även under resan, då har jag varken har tillgång till att skriva vanliga brev eller fax.

Använd SMS, Facebook och Twitter, Vårdguiden är ett föredöme!

Annonser

Written by Jenny Ström

14 december, 2009 den 11:37

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: